Popis
Aretace rozvodů VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra 1.0 1.2 1.4 1.5TSi EA211 MAGNUS
Aretace rozvodů VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra 1.0 1.2 1.4 1.5TSi. Sada byla vyvinuta tak, aby umožnila uživateli nastavit a zkontrolovat časování 3 a 4válcových zážehových motorů TSI skupiny Volkswagen EA 211 bez nutnosti použití počítačové diagnostiky.Precizně zpracovaná sada určená pro profesionální použití
Sada používá bateriově napájený digitální sklonoměr kombinovaný s přesně vyrobenými adaptéry a seřizovacími nástroji, aby bylo zajištěno, že vačkové hřídele jsou nastaveny podle specifikací výrobce.
Použití:
AUDI: A1 Sportback/Citycarver/Allstreet GBA/GBH (18-); A3 Saloon/Sportback/Cabrio 8VK/8VF/8VM/8VE (17-21); A3 Saloon/Sportsback 8YS/8YA (20-); Q2 GAB (18-20); Q2 GAG (20-); Q3 /Sportback F3B/F3N (18-)
Seat: Arona KJ7 (17-21); Ateca KH7 (18-20); Ateca KHP (20-); Ibiza KJ1 (17-21); Leon/Leon ST 5F1/5F5;5F8 (18-20); Leon/Leon ST KL1;KL8 (20-); Torraco KN2 (19-)
ŠKODA: Fabia IV PJ3 (21-); Kamiq NW4 (19-); Karoq NU7 (17-); Kodiaq NS7 (17-); Octavia III 5E3/5E5 (18-20); Octavia IV NX3/NX5 (20-); Scala NW1 (19-); Superb III 3V3/3V5 (17-)
VW: Arteon 3H7 (17-20); Golf SV/Sportsvan AM1/AN1 (17-21); Golf VII/Estate BQ1/BV5 (17-21); Golf VIII/Estate CD1/CG5 (20-); Passat 3G2/3G5 (18-19); Passat CB2/CB5 (19-); Polo AW1 (17-21); T-Cross C11 (19-); Tiguan/Allspace AD1/BW2 (19-21); Tiguan AX1 (20-); Touran 5T1 (18-); T-Roc/Cabriolet A11/AC7 (17-22)
Motor: 1.5 TSi
Kódy motoru: DACA; DACB; DADA; DFYA; DPBA; DPBE; DPCA
Obsah sady:
- adaptér krytu vačkového hřídele | OEM: VAS 611 007
- montážní podložky a šrouby pro adaptér krytu vačkového hřídele | OEM: VAS 611 007
- distanční podložka sacího vačkového hřídele (EA211 EVO) | OEM: VAS 611 007
- distanční podložka výfukového vačkového hřídele (EA211 EVO) | OEM: VAS 611 007
- adaptér sacího vačkového hřídele (EA211 EVO) | OEM: VAS 611 007
- adaptér výfukového vačkového hřídele (EA211 EVO) | OEM: VAS 611 007
- držák pro elektronický úhloměr (EA211 EVO) 1.5 | OEM: VAS 611 007
- šrouby pro uchycení držáku úhloměru | OEM: VAS 611 007
- aretační trny x2 | OEM: VAS 611 007
- elektronický úhloměr| OEM: T10550/2/3; G 1376A; 1376-A
- čep rozvodového kola (vodní čerpadlo) – krátký trn | OEM: T10504/1
- aretační trn klikového hřídele | OEM: T10340
- klíč napínáku rozvodového řemene | OEM: T10499; T10499A
Dále sada obsahuje adaptér sací a vačkové hřídele + držák úhloměru pro motory 1.0 1.2 1.4TSi:
1.0 TSi, TFSI: CHZA CHZB CHZC CHZD CHZF CHZJ CHZK CHZL CPGA DBYA DKJA DKLA DKLB DKLC DKLD DKRA DKRB DKRC DKRF
1.2 TSi, TFSI: CJZA CJZB CJZC CJZD CYVA CYVB CYVD
1.4 TSi, TFSI: CHPA CMBA CPTA CPVA CPVB CPWA CUKB CUKC CXSA CXTC CZCA CZDA CZDB CZDD CZEA DGEA DGEB DJKA
Ukázka práce s podobnou sadou:
Klíč k Perfektnímu Časování: Sada MAGNUS MGS01701 pro EA211
Moderní motory TSI (zejména EA211 EVO s technologiemi jako ACT) jsou extrémně citlivé na přesné nastavení rozvodů. Sada MAGNUS MGS01701 je navržena tak, aby zajistila precizní a bezpečný servis bez rizika poškození motoru nebo snížení výkonu.
️ Klíčové Vlastnosti a Použití:
-
Široká Kompatibilita: Sada pokrývá populární motory EA211 (s rozvodovým řemenem) napříč celým koncernem VAG:
Objem motorů: 1.0, 1.2, 1.4 a zejména 1.5 TSi (včetně verzí EA211 EVO s aktivním systémem deaktivace válců - ACT).
-
Značky: VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra.
-
Zajištění Kritických Bodů: Sada obsahuje speciální přípravky, které zablokují (aretují) kritické komponenty v horní úvrati (TDC) a ve správné pozici pro časování:
Aretační trn klikové hřídele (OEM: T10340).
-
Aretační/seřizovací přípravky vačkových hřídelí (včetně adaptérů pro novější motory 1.5 TSi EA211 EVO, které často vyžadují i digitální úhloměr pro finální nastavení).
-
Proč je aretace nezbytná? Motory EA211 pracují s velmi úzkými tolerancemi a využívají variabilní časování ventilů (VVT). I malá odchylka (kterou byste pouhým okem nezachytili) může vést k:
Ztrátě výkonu a vyšší spotřebě.
-
Chybovým kódům (např. P0016/P0011).
-
Riziku fatálního poškození (tzv. "potkaný motor") při nesprávné synchronizaci.
Ideální pro Servis:
Tato sada je klíčová při:
-
Výměně rozvodového řemene a napínacích kladek.
-
Kontrole a nastavení časování ventilů.
-
Servisu hlavy válců (např. výměna těsnění).