Popis
ATOMIUM A-PROHIM Engine Flush 285 ml
Produktová specifikace ATOMIUM A-PROHIM Engine Flush, 285mlPro dlouhodobé (až 200 km) šetrné čištění jakéhokoli typu spalovacího motoru.
Přípravek na dlouhodobé proplachování ATOMIUM A-PROHIM ™ je navržen k čištění vnitřních povrchů motoru od dlouhodobých usazenin, odstraňuje černý kal a další nečistoty a usazeniny. Proplach patří do třídy „šetrných“ čističů, které vyžadují určitou dobu působení. Proto je třeba proplach přidat do olejového systému přibližně 200 kilometrů před plánovanou výměnou oleje. Tento počet najetých kilometrů je dostačující pro efektivní, ale zároveň postupné a bezpečné čištění. Proplachování důsledně rozpouští nečistoty protékajícím proudem oleje a zabraňuje tvorbě hrudek a sraženin plovoucích v oleji.
ÚČINKY
Proplach ATOMIUM A-PROHIM ™ má následující účinky:
Jemně rozpouští usazeniny a nečistoty v různých součástech a mechanismech motoru, zabraňuje jejich opětovnému usazování v olejových kanálech, umožňuje odstraňovat nečistoty při vypouštění oleje.
ulehčuje běh motoru,
účinně čistí olejový systém při přechodu z jednoho typu oleje na druhý,
prodlužuje životnost nového oleje a poskytuje tak lepší ochranu motoru.
Při pravidelném používání (před každou výměnou oleje) je schopen postupně rozpouštět usazeniny uhlíku a laku vzniklé v důsledku přehřátí oleje, špatného spalování paliva či úniku výfukových plynů v klikové skříni.
Čistí pístní kroužky od uhlíku, obnovuje jejich pohyblivost a těsnění. Pravidelná aplikace proplachu během několika cyklů provozu motorového oleje umožňuje dosáhnout efektu odvíjení dekarbonizace pístních kroužků, zejména pokud je stále zachována jejich minimální pohyblivost. Obnovení normálního provozu pístních kroužků zvyšuje a vyrovnává kompresi ve válcích, což je zásadní pro rovnoměrný chod motoru, úplné spalování paliva a následné snížení jeho spotřeby. Normálně fungující pístní kroužky také snižují pravděpodobnost úniku plynu v klikové skříni motoru, čímž zamezují zkapalnění a oxidaci oleje a rozkladu přísad v něm.
Čistí hydraulické kompenzátory, obnovuje pohyblivost plunžru, což vede k eliminaci charakteristického klepání při startování motoru a během jeho provozu.
Účinně čistí ventilační systém klikové skříně a obnovuje výkon ventilu PCV.
Doporučuje se pravidelné použití před každou výměnou oleje.
Dlouhodobé proplachování ATOMIUM A-PROHIM ™ nepůsobí na součástky z pryžových a kompozitních materiálů, jako jsou těsnění a ucpávky.
Čištění motoru je obvykle jedním z úkolů motorového oleje. Všechny moderní oleje obsahují jednu nebo více přísad, která jim dává schopnost rozpouštět usazeniny v motoru a udržovat je v rozloženém stavu (tato vlastnost se nazývá dispergace) až do okamžiku výměny oleje.
Pokud vůz po celou dobu své historie používal vysoce kvalitní oleje s dobrými čisticími vlastnostmi, výměna oleje byla provedena včas, nedocházelo k přehřátí a poruchám motoru, pak se nemusíte zatěžovat dodatečným čištěním motoru pomocí „šetrného“ nebo „rychlého“ proplachu. Avšak ne každé auto se může pochlubit tak „čistou“ historií. To znamená, že motor s největší pravděpodobností obsahuje usazeniny, s nimiž si motorový olej sám nedokáže poradit.
Znečištění v motoru může mít různé negativní následky:
Zaprvé rychle znečistí veškerý nový olej. To znamená, že od samého začátku funguje olej o něco hůř, než by mohl. V budoucnu degraduje rychleji, ztrácí své funkční vlastnosti, hůř chrání motor, což zkracuje jeho životnost a přibližuje nutnost opravy.
Za druhé znečištění může překážet správnému fungovaní jednotlivých mechanismů a uzlů. Například snížení pohyblivosti pístních kroužků vede k poklesu komprese, což vede k nedokonalému spalování paliva. Zvyšuje se spotřeba paliva, snižuje se dynamika vozu a vytvářejí se nové usazeniny. K tomu dochází k úniku výfukových plynů do klikové skříně, ke vstupu nespáleného paliva do oleje, což dál zhoršuje vlastnosti oleje a může urychlit poruchu turbodmychadla a dalších jednotek.
Nahromadění znečištění v motoru tedy způsobuje „řetězovou reakci“, která vede ke zhoršení stavu celého motoru a ke zvýšení pravděpodobnosti poruchy.
Níže uvádíme několik typických případů a příznaků, při kterých má smysl vážně přemýšlet o použití speciálního proplachu motoru ATOMIUM A-PROHIM ™.
Přehřívání motoru, jízda na starém oleji, používání nekvalitního paliva nebo motorového oleje.
Všechny výše uvedené případy vedou ke stejným následkům – tvorbě usazenin. Není podstatné, jestli se objevily v důsledku degradace motorového oleje nebo jeho přehřátí nebo z jiných důvodů. Podstatné je, že se objevilo znečištění, což znamená, že se nastartoval proces vytváření nových usazenin. Pokud se během provozu automobilu stalo něco z výše uvedeného, má smysl použít proplach motoru před další výměnou oleje (a to bez odkladu). To vám umožní vypořádat se s počátečním znečištěním v rané fázi, kdy je to docela snadné.
MECHANICKÉ SELHÁNÍ
Téměř každá mechanická porucha motoru vede ke zvýšenému znečištění. Pokud je například prasklý pístní kroužek, znamená to téměř automaticky, že se výfukové plyny po určité době dostanou do oleje, reagují s ním a tvoří usazeniny na vnitřních površích motoru. Stejné následky má „rozdrcení“ a prasknutí těsnění dříku ventilu. V mnoha případech můžete problém odstranit pomocí poměrně jednoduché opravy. Dokud však nebyl problém zjištěn, motor běžel v abnormálním režimu, což znamená, že již došlo k jeho zanesení. Po těchto příhodách se doporučuje vyměnit olej co nejdříve a předběžně propláchnout motor.
PŘECHOD Z JEDNOHO DRUHU MOTOROVÉHO OLEJE NA JINÝ
Jak bylo uvedeno výše, nový olej má silnější čisticí vlastnosti, jednoduše proto, že čisticí přísady ještě nebyly vypracované. Proto aktivně odplavuje znečištění, se kterým si starý olej nedokázal poradit, což znamená, že se rychle zanese. To je obzvláště důležité vzít v úvahu, pokud dojde k přechodu z méně kvalitního oleje na kvalitnější. Například od minerálních olejů po oleje na bázi PAO (polyalfaolefiny), které mají ještě lepší promývací a disperzní vlastnosti. Aby bylo možné zachovat pracovní vlastnosti nového oleje po delší dobu a umožnit mu lepší ochranu motoru před opotřebením, je dobré použít před výměnou oleje proplach motoru, aby se odstranily nečistoty spolu s vypuštěním starého oleje.
KOUPĚ POUŽITÉHO VOZU
Při nákupu ojetého vozu na sekundárním trhu si nikdy nemůžete být zcela jisti, že jeho historií. I když máte servisní knížku, která ukazuje včasnou údržbu a výměnu oleje, nikdy nemůžete s jistotou vědět – zda se motor nepřehříval, zda auto nebylo provozováno v zátěžových podmínkách dlouhodobého stání v zácpách, zda nedocházelo k drobným poruchám. Čím to ohrožuje motor, je popsáno výše. Proto se při nákupu ojetého vozu doporučuje co nejdříve vyměnit technické kapaliny a maziva, zejména motorový olej. A před jeho výměnou – vyčistit motor proplachem. To vám ušetří nepříjemná překvapení a neočekávané opravy, se kterými jste nepočítali dopředu.
APLIKACE
Zahřejte motor na provozní teplotu.
Promíchejte obsah nádoby protřepáváním po dobu 1-2 minut.
Nalijte 1 plechovku proplachu do plnicího hrdla oleje. Pokud je objem olejového systému větší než 6 litrů, je nutné přidat 2 plechovky proplachu.
Jezděte autem po dobu 20–25 minut.
Vyměňte olej a olejový filtr po najetí 200 kilometrů od aplikace proplachu.
Pozor! V případě významného znečištění oleje během čištění nebo prudkého poklesu tlaku oleje (blikající kontrolka tlaku oleje) okamžitě vyměňte olej a olejový filtr.
Preventivní opatření:
Produkt má mírný dráždivý účinek na kůži a sliznice očí. Těkavé složky způsobují mírné podráždění sliznic očí a horních cest dýchacích.
Používejte pouze k určenému účelu.
Nerozebírejte a nedávejte dětem.
Zabraňte kontaktu s očima a vnitřními orgány.
Pracujte na dobře větraném místě. Používejte osobní ochranné prostředky pro pokožku.
Dojde-li ke kontaktu s pokožkou, svlékněte kontaminovaný oděv. Omyjte exponovanou část povrchu těla proudem vody a poté mýdlem a vodou. V případě zasažení očí vypláchněte velkým množstvím vody. V případě kontaktu s trávicí soustavou vyhledejte lékaře.
Poznámky:
Skladujte na místě chráněném před vlhkostí a přímým slunečním světlem při teplotě od -20 ° C do +50 ° C.
Kompatibilní se všemi typy motorových olejů.
Je bezpečný pro motory jakékoli konstrukce, včetně přeplňovaných.
Během provozu se odpařuje. Nemá vliv na vlastnosti mazacího oleje.
Bezpečné pro gumové těsnění, olejové těsnění, olejové uzávěry;
Neucpává kanály olejového systému a neukládá se na stěnách spalovacího motoru.
Dlouhodobé proplachování motoru
TU 2384-006-79761558-2014
Podmínky skladování od -20 ° C do +50 ° C
Parametry
Výrobce | Atomium |
Značka | Atomium l |