Popis
Barum Bravuris 5HM 225/40 R18 92Y
skladem:anoPoměrně nečekaně po čtyřech letech Barum představil nástupce dezénu Bravuris 3. Nový dezén Barum Bravuris 5 je prakticky evolucí třetí generace. Důvod je jednoduchý a to je zlepšení hodnot na euroštítku, protože podle směrnice by pneumatika se starými hodnotami už pak nemohla vstupovat na trh. Takže s příchodem nového dezénu je samozřejmě i pár detailních změn. Dezén jako takový je velmi podobný, ale do středových bloků byly přidány stabilizační můstky, které pneumatiku drží na vozovce a způsobují lepší jízdní stabiitu při vyšší stupni ojetí. Zároveň pneumatika dostala novou směs, která zaručuje vyšší přilnavost na mokrém povrchu, jízdní stabilitu a přesnost jízdy. Krajní bloky dostaly jiný sklon místo drážek se zkosením, mají hrany celkový sklon. Došlo ke snížení valivého odporu. Bohužel ale zároveň došlo ke zhoršení odolnosti vůči aquaplaningu vůči třetí generaci. Popravdě to se mi moc nelíbí. Sice došlo ke zkrácení brzdné dráhy, ale ta zase není tak směrodatná, protože tam závisí i na zbytku auta. Ale odolnost vůči aquaplaningu je čistě jen a jen o pneumatikách. A tohle podle mě není krok dobrým směrem, Sice se zvýšila výdrž, snížila hlučnost, Brzdná dráha na mokru je lepší o 1%, na suchu o 3%, ale aquaplaning je horší o 2%, Pneumatika se bude vyrábět od 15" do 21" velikostech
Třída úspory paliva: C
Třida přilnavosti na mokru: B
Třída vnější hlučnosti: 71 dB (2 vlny)
Parametry
Index rychlosti | Y (=300 km/h) |
Období | letní |
Šířka | 225 |
Vnitřní průměr | R18 |
Výrobce | Barum |
Profil | 40 |
Index nosnosti | 92 |
Hlučnost | 72 dB |
Protektorované pneumatiky | ne |
Dojezdové pneumatiky | ne |
Dodávkové pneumatiky | ne |
Třída hlučnosti | B |
Spotřeba paliva | D |
Přilnavost za mokra | B |