Popis
Honda EU 22i
Invertorová elektrocentrála Honda EU22iT - vystavený kus, naplněná olejemKemping, karavaning, jachting, zahrada a domácnost, cestovatelé a sportovci, alpinisté a speleologové, řemeslníci, pojízdné autodílny, záchranné složky, měřící vozy, filmování a fotografování, kancelář, osvětlení, výpočetní technika atd. To jsou oblasti možného použití lehké, tiché a úsporné elektrocentrály EU22i s vynikající kvalitou výstupního napětí. Nízká hmotnost a kompaktní rozměry v sobě ukrývají "High-Tech" invertorovou techniku, která umožnila "kufříku", vážícímu cca 21 kg produkovat 230V / 50Hz v té nejvyšší možné kvalitě a výkonu 2,2 KW. Produkované elektrické napětí je stejně kvalitní nebo mnohdy ještě kvalitnější než je k dispozici ve veřejných rozvodných sítích. Téměř neslyšitelný chod nejvíce oceníte právě např. při zahradních slavnostech nebo v místech jako jsou autokempingy, vodní plochy nebo všude tam, kde je vyžadován klid nebo jen minimální hlučnost.
Lehká kufříková elektrocentrála EU 22:
model, jednofázové elektrocentrály s invertorem. Patentovaná technologie invertoru umožnila Hondě vyrobit kompaktní a lehký generátor malých rozměrů, ale vysokého výkonu s vyladěnou a stabilní křivkou průběhu výstupního napětí pomocí přesné elektroniky. Výkonný alternátor pohání profesionální průmyslový motor řady GX 120 s lehkým startem a to vše úhledně "zabaleno" do líbivého designu odhlučněné kapotáže.
OD VRTAČKY K ZAHRADNÍ PÁRTY
Tato malá, lehká a bezvadně odhlučněná benzínová elektrocentrála střídavého napětí je svým výkonem a kvalitou výstupního napětí určena převážně pro napájení malých spotřebičů typu osvětlení, ručního elektronářadí, monitorů, počítačů, kamerových systémů nebo přístrojů s velmi citlivou elektronikou. Svými kompantními rozměry a nízkou hmotností se hodí jak do pojízdných autodílen, opravárenských, měřících či monitorovacích vozů pro práci v terénu, tak i pro napájení různých spotřebičů na zahradě, v dílně, domácnosti nebo na chatě, lodi nebo v karavanu. Celé soustrojí je v plastovém "kufříku" uloženo v pružných silentblocích a i celá elektrocentrála je postavena na pružných gumových nožkách. Motor je ovládán elektronickou řídící jednotkou, která přesně dávkuje výkon motoru v závislosti na odběru el.proudu. Znatelně se tak snižuje spotřeba paliva a hlučnost. Naopak se podstatně prodlužuje provozní doba na jedno tankování a životnost elektrocentrály. Elektrocentrála poskytuje i stejnosměrné napětí 12V pro nabíjení automobilových baterií. Pro to je nutné dokoupit speciální dobíjecí kabel. Ovládání elektrocentrály je velice snadné a jednoduché. Na ovládacím panelu elektrocentrály naleznete kromě dvou zásuvek Schuko (16A 230V) s tepelnými jističi, také zásuvku pro 12V, 8,3A s tepelnou pojistkou, kontrolku chodu (zelená) a mazání (červená), kontrolku přetížení (červená) a přepínač režimu automatu ovládání motoru ECO-THROTTLE. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, nastartovat zatažením za rukojeť ručního startéru, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. V případě přetížení elektrocentrály se aktivuje červená výstražná kontrolka přetížení na ovládácím panelu a automaticky dojde k odpojení elektrického výstupu, přičemž motor neustále běží. Stačí odpojit spotřebič, vypnout motor a po několika vteřinách opět motor nastartovat. Dojde k "resetu" řídící jednotky a vše je opět v pořádku. Spotřebič, který elektrocentrálu přetížil už nepoužívejte a použijte spotřebič s příkonem, odpovídajícím výkonu elektrocentrály. Lze však pomocí speciálního kabelu propojit dvě identické elektrocentrály EU22i a zdvojnásobit tak možný napájecí výkon. Konstrukce "kufříku" je dostatečně robustní a pevná nekroutí se a spolehlivě tlumí působení vibrací od motoru na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Technické parametry
Technologie regulace el.výstupu
Invertor s PWM (Pulzní modulace sinusoidy)
Typ elektrocentrály
Jednofázová
Maximální výkon (VA)
2200
Jmenovitý výkon (VA)
1800
Jmenovité napětí (V)
230
Jmenovitá frekvence (Hz)
50
Jmenovitý proud (A)
7,8
Stejnosměrný výstup
12 V / 8,3 A
Model motoru
GXR 120
Typ motoru
4-taktní jednoválec s rozvodem OHC
Zdvihový objem (cm3)
121
Vrtání a zdvih (mm)
60 x 43
Pracovní otáčky motoru (ot.min-1)
2.800 - 4.500
Chlazení
Nucené vzduchem
Systém zapalování
Tranzistorové bezkontaktní
Objem olejové náplně (litrů)
0,44
Objem palivové nádrže (litrů)
3,6
Provozní doba při jmenovité zátěži (hod)
3,2 l (E10) / 3,0 (E0)
Startování
Reverzní
Třída krytí
IP 23
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm)
509 x 290 x 425
Suchá hmotnost (kg)
21,1
Garantovaná hladina hluku - dB(A)
90
Návod k obsluze
Parametry
Výrobce | Honda |
Typ motoru | čtyřtaktní |
Druh paliva | benzínové |
Jmenovitý výkon | 1800 W |
Hmotnost | 21.1 kg |
S podvozkem | ne |
Počet fází | jednofázové |
Startování | manuální |
Kufříkové | ano |
Hlučnost | 90 dB(A) |
Pro notebooky | ano |