Specialized CONTROL
Když přemýšlíte o lehkých XC kolech hliník patrně nebude to na co byste si v této spojitosti vzpomněli. Ve skutečnosti mají však kvalitní hliníková kola všechny podstatné vlastnosti jako karbonová kola. Nízkou hmotnost odolnost ale i odolnost proti nárazu. A když je navíc vyrobí šikovné ruce mohou být vhodná pro závodní cyklisty stejně tak jako pro každodenní jezdce. Problém je že vlastnosti které si může většina karbonových kol hravě odškrtnout většina těch hliníkových kol tato očekávání nesplňuje. V případě zapletených kol Control 29 jde však konečně o hliníkovou sadu která je skutečně připravena na závod.Co dělá Control 29 tak výjimečnými zapletenými koly je fakt že využívají spousty pokročilých technologií jako karbonové verze Control SL. Přejaly například stejný tvar ráfku s vnitřní šířkou 25 mm rozsáhlé testování na trailech a také naši technologii Zero Bead Hook.Ráfek Zero Bead Hook ukončuje tolik samozřejmou éru designu horských zapletených kol s háčkem kolem dokola. Zmíněný háček po obvodu celého ráfku trčí směrem na vnitřní stranu a zachycuje patku pláště. To samotné nemusí znít vůbec špatně ovšem problém je že to bývá nejslabší část ráfku. Je to totiž nejčastější místo prohnutí či prasknutí ráfku. Ráfek bez tohoto háčku může být odolnější ale i lehčí díky tomu že háček nemusí být vyztužen. U těchto kol to znamená že jsme schopni se téměř vyrovnat síle karbonu zatímco hmotnost bude nižší než většina karbonových kol. A co je důležitější vás zbaví slabého místa na okrajích ráfků které jezdce po desetiletí sužuje kvůli defektům. A pokud jste jedním z těch kteří rádi jezdí na 4" XC cestovních kolech stejně jako na 6" trailovém kole pak máte štěstí. Náš cíl nízké hmotnosti a vysoké spolehlivosti za přijatelnou cenu jsme přenesli také do konstrukce ráfků Control 29. Každý z ráfků je postaven na našich hliníkových nábojích s vnitřnostmi DT Swiss a také s paprsky které mají stejnou délku jak vpředu tak vzadu díky perfektně napnutým DT Swiss Revolution J-Bend drátům a niplům Pro Lock. Plně věříme ručnímu zaplétání kol a tak jsme se toho drželi i v případě těchto kol protože víme že opravdoví lidé mohou vyladit věci které stroj nedokáže.