Popis
Suex XJS
Eron Line - XJS: kompaktní vzhled ve spojení s bezkonkurenční sílou, autonomií a efektivitou. To vše začnete pociťovat okamžitě po startu. Ať už jde o jakýkoli druh ponoru, XJS vás bude provázet při zkoumání nových vzrušujících teritorií.TECHNICKÁ DATA
Použití
TECH/komerční
Délka
814 mm
Šířka
436 mm
Výška
340 mm
Průměr těla
197 mm
Hmotnost bez baterie
14 kg
Hmotnost s baterií
20 kg
Typ materiálu
Hliníkové tělo
Maximální statický tah
330 N
Maximální rychlost
85 m/min
Maximální operační hloubka
200 m
Testovaná hloubka
300 m
Vztlak/Trim
Neutrální/Neutrální
Provozní teplota prostředí
-5/+35
Typ baterie
Li-ion
Nominální napětí
25,2 Volt
Nominální kapacita
940 Wh
Maximální doba nabíjení
8 hodin
Zdroj napájení nabíječky
90/2400 Volt 50/60 Hz
PROVOZNÍ DOBA - při plném nabití
RYCHLOST
VÝDRŽ
VZDÁLENOST
Plný výkon
85 min
5,9 km/2,7 NM
60 m/min
150 min
7,2 km/3,8 NM
Cestovní rychlost 45 m/min
185 min
8,1 km/4,3 NM
Testováno za následujících podmínek:
- plně nabitá baterie
- potápěč o hmotnosti 70 kg, výška 170 cm v suchém obleku, twin set 2x12 l, horizontální trim
- mořská voda bez proudu
Dodáváno včetně příslušenství
- nabíječka baterie
- těsnění
- sada pro čištění, mazání
- postroj s karabinou a bungee
- originální Suex Harness
SUEX Calypso
Aplikace SUEX Calypso nabízí propojení vašeho DVR včetně propojení stavu baterie a ENRON D-1. Aplikace zdarma ke stažení na Google play a App Store.
Li-Ion baterie - vysoce kvalitní články Li-ion
- certifikace CE a UN38.3 pro přepravu
- patentovaná řídící deska BSM se speciálními parametry
- LCD displej pro čtení stavu baterie
- dodáváno s vysoce kvalitní a multifunkční nabíječkou
- případná výměna baterie ve skútru je rychlá, jednoduchá a nevyžaduje žádné speciální nástroje
Systém On Board DRIVe - s použitím DRIVE SYSTEM jste schopni dostávat na váš počítač ERON D-1 různé informace
- aktuální stav baterie v procentech
- aktuální zbývající dobu provozu v minutách vypočítanou z aktuální spotřeby energie
- veškerá data o stavu baterie zaznamenána do ERON D-1 a zahrnutá jako součást záznamu o ponoru.
- rychlost (dostupná s rozšířením Suex Synapsy)
- vzdálenost (dostupná s rozšířením Suex Synapsy)
- systém DRIVe je funkční POUZE s originální baterií SUEX
Patentovaný uzávěr Suex ADV Patented Fastening Device zaručuje dokonalé utěsnění bez upevňovacích spon, šroubů, západek
- skútr je díky tomu nenáchylný k jakémukoli zachycení (v síti, šňůře nebo lanu). Tělo skútru je homogenní bez děr, svárů nebo jiných náchylných míst.
- riziko náhodného otevření při pádu nebo vytažení skútrů z/do vody je téměř nulové, takže je možné zahájit ponor z jedoucí lodi nebo jinými para způsoby
Plně mechanický hlavní spínač
Jedná se o hlavní bezpečnostní prvek. Umožňuje v každé situaci okamžitě a snadno ovládat napájení skútru. V pozici OFF je zamezeno jakémukoliv náhodnému zapnutí přístroje bez přítomnosti obsluhy. Umožňuje snadné ovládání okamžitého přerušení napájení v jakékoli situaci.
PROPLOCK VRTULE
Patentovaný systém Suex PropLock umožňuje potápěči snadno demontovat a vyměnit vrtuli bez použití nástrojů a bez aretace dalších částí, i pod vodou během ponoru. Díky tomu můžete rychle odstranit překážky nebo namotání šňůry, zejména v jeskyních.
Ukazatel stavu baterie
Tento sofistikovaný, ale přitom velmi jednoduchý a spolehlivý ukazatel vám zobrazí, že je hlavní vypínač v poloze ZAPNUTO a kolik zbývá energie.
Stav baterie je zobrazen pomocí 9 modrých LED diod umístěných v zadní části těla skútru.
Nastavení rychlosti
Rychlost je elektronicky regulovaná pomocí usměrňování otáček vrtule. System má následující výhody:
- fixovaný sklon vrtule (dovoluje maximální přenos síly)
- vyšší tuhost vrtule (v porovnání se systémy s nastavitelným sklonem)
- první rychlost je regulována řídící jednotkou, takže šetří drahocennou energii, druhá rychlost dodává motoru maximální přísun energie z baterie
Kromě hlavního vypínače a konektoru nemají skútry SUEX žádné další mechanické kontakty ani relé. Tím se zabrání přilepení relé nebo nefunkčnosti. Systém měkkého startu zajišťuje postupné spouštění motoru. Eliminuje tak náhlý a nechtěný plný výkon v úzkých prostorech. Mimo to eliminuje elektrické špičky na baterii, což zvyšuje její životnost.
BY-PASS systém
Ve velmi nepravděpodobných případech selhání řídící elektroniky lze aktivovat systém BY-PASS. Ten poskytuje přímé napájení motoru z baterie, což umožnuje potápěči okamžitě využít veškerou zbývající kapacitu. Je-li aktivována funkce BY-PASS, může být skútr ovládán spínačem ON/OFF. Tento systém funguje POUZE u motorů typu „BRUSHED“ (které používají skútry Suex), protože jsou schopny provozu bez elektronického ovládání. Tento systém je standardem u jednotek XJ a XK. Spínač samotný je vyrobený z kovu pro větší odolnost.
Jednoduchá kontrola
Transparentní víko mezi prostorem baterie a motoru pro snadnou vizuální kontrolu.
Nový design rukojeti
Všechny aktuálně dodávané modely jsou doplněny inovovanou rukojetí.
Řídící rukojeť – vylepšená, ergonomická konstrukce rukojeti s gumovým povrchem je velmi pohodlná a lze ji upravit pro pravoruké nebo levoruké držení a „in-line“ polohu pro tažení nebo skladování. Pozici rukojeti lze upravit dle potřeby. Hlavní výhoda nové rukojeti spočívá v ideální poloze zápěstí, které je vždy uvolněné. To oceníte zejména při dlouhých ponorech. Palec se nikdy nepoužívá k ovládání „plynu“, protože ho je potřeba ke správnému držení a ovládání skútru.
Ovládání „plynu“ – inovované a nyní i chráněné před poškozením. Spoj táhla byl vylepšen o obrobenou součástku (ne svařovanou) pro vetší odolnost a plynulejší provoz. Prvek ovládání „plynu“ je nyní větší pro snadnější použití.
Funkce duální rychlosti (pouze XK) je vylepšena o uživatelsky nastavitelnou horní nebo spodní konfiguraci včetně Spaceru. Možnost duální rychlosti je vlastnost, kterou oceníte především v týmech, kde je třeba udržovat stejnou rychlost nebo v omezených prostorech.
Auto pilot je vylepšen o uživatelsky nastavitelnou levou nebo pravou konfiguraci se snadnou aktivací / deaktivací prstem nebo palcem. Umožnuje potápěči nastavit skútr tak, aby běžel nepřetržitě po krátkou nebo dlouhou dobu.
T-Fix – prvek který umožňuje uchycení až 2ks příslušenství ke skútru. Například je nyní možné používat potápěčský počítač a kompas pro navigaci zároveň.
NBS – Neutral Buoyancy System
- skútry Suex jsou z výroby perfektně vyvážené na horizontální trim. Nevyžadují žádné další náročné úpravy k zajištění perfektního vyvážení.
- skútry Suex jsou neutrálně vyváženy na sladkou vodu. Součástí dodávky jsou speciálně tvarovaná závaží, která kompenzují vztlak sladké a slané vody.
- radiální těsnicí O-kroužek dodává skútru neutrální vztlak v jakékoliv hloubce (v garantovaném rozsahu ponoru)
- každý skútr je nutné znovu vyvážit při přechodu ze slané na sladkou vodu a naopak
- veškerá dodatečná konfigurace a změny ve vyvažování jsou velmi rychlé a pohodlné díky exklusivnímu systému Suex Ballast
Perfektní nastavení trimu
Perfektní vyvážení zaručí naprosto bezpečný a pohodlný ponor. Skútr ve vodě úžasně drží v horizontální poloze. Skútry jsou seřízeny pro sladkou vodu s přibalenou zátěží pro vodu slanou.
Hermeticky oddělený prostor mezi motorem a baterií
- díky tomuto systému je výrazně minimalizováno riziko úplného zaplavení: ve velmi nepravděpodobném případě zaplavení skútru vodou je zaplavena pouze jedna ze dvou vnitřních částí skútru, což snižuje negativní vztlak a minimalizuje poškození
- umožňuje potápěči bezpečnější výstup s poškozeným skútrem
- velmi výrazně snižuje pravděpodobnost, že by se tvorba vodíku, v důsledku vybití baterie NiMh (nebo SLA), stala za určitých podmínek nebezpečnou, pokud by došlo ke vznícení jiskrou (kontakty / elektronika / motor)
- chrání motor a elektrické součásti před působením slané vody (nebo vody obecně), pokud je potřeba otevřít prostor pro baterii skútru (během údržby nebo nabíjení) na lodi nebo v blízkosti vody
Odolnost vůči působení slané vody
- 100% použití námořních materiálů: Delrin, PVC, Polykarbonát, nerezová ocel bez problému odolá korozi. Námořní hliník je oboustranně hloubkově eloxován.
- žádný spoj mezi hliníkem a nerezovou ocelí vylučuje galvanickou korozi
- žádné sváry: SUEX používá pouze homogenní materiál pro PVC/Delrin/Hliník. Sváry jsou potenciálními body selhání vodotěsnosti. V určitém bodě životnosti zařízení se může ve svárech objevit koroze, či praskliny. K tomuto jevu u homogenních materiálů nedochází.
Ochrana motoru
Suex skútry jsou vybaveny specifickou elektronikou a tepelnou ochranou motoru před zkratem a přehřátím.
Elektronický pohonný systém SUEX je zkonstruován pro maximální kvalitu, bezpečnost a výkon:
- ochrana proti přehřátí
- dvojité senzory pro start zařízení (pro modely s regulací rychlosti)
- ochranná pojistka
Ochrana baterie
Skútry Suex s NiMh a Lithiovými bateriemi jsou vybaveny ochranou proti podbití, aby nedošlo k poškození baterie během používání. Tento systém je zabudován přímo v baterii a je plně automatický. Není tedy třeba jej manuálně aktivovat či deaktivovat.
Každý akumulátor je potřeba udržovat a dobíjet tak, jak je uvedeno v návodu.
Certifikace
Všechny skútry Suex jsou v souladu s následujícími certifikacemi:
- Machinery Directive 2006/95/CE
- Electromagnetic Compatibility EMC 2014/30/EU
- UNI EN ISO 12100-1:2010
- UNI EN ISO 61000-6-4
- UNI EN ISO 61000-6-1
- CEI EN 60034-1
- CEI EN 60335-1
- UN 38.3 for Lithium Batteries Transportation
Parametry
Výrobce | SUEX |